Blinded By The Light

21:22

Publicerad 2011-09-07 21:53:20 i Allmänt,

Börjar inse på riktigt att sommaren är över och att hösten är här på riktigt. Har blåst och regnat konstant i två dygn. Tack och lov så fick jag några riktigt varma dagar i Budapest i helgen, får försöka leva på det ett tag fram över. Hoppas på att kunna ta en weekend igen inom en snar framtid. Behöver inte bli så dyrt!
Förutom att det var varmt och skönt i Budapest så måste jag tillägga att det är en helt fantasiskt stad. Där är rent och städat, otroligt vackra byggnader och jätte billig mat och dryck. Dock kan man blunda för att taxichafförer och restuarangpersonal ofta försöker att lura en. Men ja, man brukar lyckas ta sig ur det också. Kan varmt rekommendera Budapest om det är någon som är sugen på att ta en weekend i höst, kostar inte många hundralappar att flyga dit. Och det går flyg från både Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Å så klart massa andra ställen i sverige :P

Skolan har även kommit i gång på riktigt nu, har mitt första seminarium redan på fredag så måste försöka komma igång och plugga nu. Svårt att hitta den självdiciplinen efter 2,5 år utan studier, men det kommer väl så småningom. Har även hunnit bli ruinerad på allt literartur jag behöver.. Folk säger att jag inte behöver köpa böcker, men tyvärr som finns de bara 2 ex på bibblan och jag som behöver böckerna nu har inte tid att vänta. Men jag lever på hoppet om att jag kan sälja böckerna för en bra slant på Blocket sen :)

Börjar redan fundera på vad jag ska plugga till sen... Om jag skall fortsätta inom den beteendevetenskapliga linjen eller om jag ska läsa media, internationella relationer eller kanske ambulanssjukvådare? Valmöjligheterna är så många, men jag kommer nog hitta rätt så småningom :)

Nu skall jag sappa på tv:n sen är det dags att sova, i morgon blir det plugg och städ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela