Blinded By The Light

17:46

Publicerad 2011-12-19 17:46:13 i Allmänt,

I går var det första Advent & Jonathan fyllde 18.. Var på verona och åt fantastiskt god mat. Men jag undrar fortfarande var min julkänsla har tagit vägen? Var är snön? Eller, jag vill egentligen slippa det där eländet med slask och halka och allmänt kaos. Men skulle behöva lite hjälp på traven för att förstå att julen är här och att året alldeles strax är över. 2011, vad ska jag säga? Skratta eller gråta? Kan inte säga att de tillfört mig speciellt mycket, samma gamla dåliga vanor, samma gamla dåliga ursäkter. Tror bestämt att jag trampar vatten för tillfället. Det ända vettiga jag gjort är att lämna Pärsons för Halmstad Högskola, eller ursäkta mig Högskolan i Halmstad. Tydligen mycket nog.. I l alla fall, är glad att jag bestämde mig för studier. Har varit mycket lärorikt och jag har förhoppningsvis blivit lite klokare. Trots all prestationsångest och hetpluggning så har jag lyckats rätt bra. Två VG och ett G, bara till å hoppas på bra betyg på sista kursen med. Om några dagar är det julafton, jag hoppas på en lugn och skön helg. Behöver hitta lugnet har en tendens att stressa upp mig över allt. Speciellt ekonomi, I hate it. Det är väl de ända negativa med att vara student. Var van vid en bra inkomst, nu lever jag på mindre än hälften. Men antar att det bara är att bita i det sura äpplet och hoppas på att jag vinner på det i längden! Nog med tjat, nu ska jag till stan o träffa Emelie och de andra tjejerna. Men ska bli extra kul att träffa Emelie eftersom hon bor i Danmark annars..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela