Blinded By The Light

19:05

Publicerad 2010-03-03 19:14:36 i Allmänt,

Idag har varit en fruktansvärt seg dag, var på Bio i går "Shutter Island". Det var jag Sanna och Maria som fick den fantastiska idén att vi skull gå på den sena föreställningen. Okej, för dem är det inga problem eftersom Sanna är sjukskriven och Maria börjar jobba först klockan 12.00. Men jag, jag som började klockan 04.00 fick ju ångra detta när väckarklockan ringde 02:45. Aldrig innan har det varit så svårt att lägga benen över sängkanten och få ner fötterna på marken. Men duktig som jag är masade jag mig till jobbet och stog ut i 8 timmar innan jag äntligen fick bege mig hemåt. Kan ju ärligt säga att det varit en lat dag med sömn och åter lite sömn.

Men åter till filmen! Jag tycker absolut att Shutter Island är värd att se. Den är spännande, intressant och man dras in i filmen på ett mystiskt sätt. Filmen är kanske lite väl lång (2:18 h) så den blir lite seg i mellan åt, men för det mesta är det spännande. Ett stort plus är musiken de har valt, det ger ett kraft fyllt intryck och gör filmen större än vad den egentligen är. Satt där i biomörkret och hoppade säkert till 5 gånger pga kraftfullt ljud. Jag brukar sällan tycka att de brukar få till slutet bra på filmer, så jag alltid blir besviken. Men jag måste faktiskt säga att slutet på denna film var jätte bra, hade verkligen inte väntat mig ett sådant slut. Brukar vara ganska bra på att lista ut hur filmer ska sluta, men det var i stort sätt omöjligt här.

Ett annan faktor som får filmen att stiga i mina ögon är såklart Leonardo Dicaprio, har aldrig varit ett stort fan av honom. Men han växer i mina ögon under denna filmen. Vilken man alltså. Både när det gäller utseende och skådespeleri.
har alltid tyckt att han varit ganska ful, men nu när han kommit sig till åren så är han jävligt het.





vad säger ni? en hunk som heter duga. MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela