Blinded By The Light

18:16

Publicerad 2011-01-27 18:16:16 i Allmänt,

det här med att börja 2011 med bra vanor, det vill säga äta nyttigt träna regelbundet och bara vara allmänt glad går ju sådär om jag ska vara ärlig. har tränat en gång 2011. bara ätit skit inte varit särsklit glad heller för den delen. men vad ska man göra, varför försöka när motivationen inte finns?
men nu när isen försvinner från marken ska jag faktikst ge mig ut och promenera/jogga. är riktigt sugen.
men jag ska äta det jag är sugen på, har kommit på att man faktiskt mår mycket bättre när man gör det. jag menar ju då självklart inte att jag ska trycka i mig godis och läsk dagarna i ändå, för då kommer det sluta illa. men om jag är sugen på pasta så ska jag äta pasta och inte tvinga i mig morötter och sparris istället. hehe. om ni fattar poängen liksom.
ska även sluta umgås med folk som gör mig besviken gång på gång. det är bättre att hålla sig till de personer som gör mig glad och som jag kan lita på tilkl 100%. annars kan det kvitta.
i morgon kommer Robin hit från Helsingborg, det ska bli riktigt trevligt, var säkert 1,5 år sedan han var här sist.

nu sitter min kära mor och åke på flygplanet till Thailand, måste säga att jag är måttligt avundsjuk på dem. men om jag ska vara ärlig så unnar jag dom allt gått. vet redan nu att de kommer ha en skit bra resa. varmt å gött. dem får gärna skicka hit lite värme för jag börjar bli trött på att frysa sönder varje gång jag går utanför dörren.
skrapa rutorna på bilen klockan 3,3o varje morgon är inte heller så jävla gött, men jag ska iallafall vara glad att jag slipper cykla!

sitter lite och funderar på vad jag ska plugga för någonting. För nu känns det faktiskt dags att ta tag i det och göra någonting av mitt liv. För jag kan faktiskt inte stanna på pärsons i all evighet. visst att det är rätt bekvämt att ha samma rutiner och veta vad man har att göra med. Men samtidigt så börjar det bli rätt så tjatigt att alltid lukta korv. Att höra allt detta skvaller om allt och alla hela tiden. det känns som om de flesta vet mer om mig än vad jag vet själv.. kul nej!
Men om jag nu ska börja plugga, i vilken stad ska det bli? vågar jag lämna trygga Halmstad och alla mina bästaste kompisar? och lilla katten kan hon följa med liksom? tusen frågor inga svar.. ska iallafall ta och anmäla mig till högskoleprovet nu, hehe känns egentligen meningslöst att göra det för jag vet redan nu att det kommer gå åt pipsvängen. men va faaaaen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela